מזירת האסון במיאמי ועד הפסקות החשמל באיראן \\ יומן החוץ | האזינו

שלמה ריזל No Comments on מזירת האסון במיאמי ועד הפסקות החשמל באיראן \\ יומן החוץ | האזינו

ממאמצי החילוץ בזירת האסון במיאמי, הפיצוץ המבקר של חלקו הנותר של הבניין ועד להפסקות החשמל באיראן והקריאות שנשמעו בחסות העלטה | האזינו ליומן החוץ עם שלמה ריזל

שלמה ריזל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמעט שבועיים חלפו מאז התרסקות הבניין במיאמי שבפלורידה ונראה שמלאכת חילוץ הנעדרים הופכת איטית יותר ויותר, ותימשך עוד שבועות ארוכים.

עד כמה המצב שם נמרח תעיד העובדה שהנושא הזה כבר כמעט אינו מוזכר בחדשות, אבל עבור אותן משפחות שממתינות בדאגה מחוץ לזירה יום ולילה, שעה שעה, הנושא הזה הוא כל העולם.

21 הרוגים חולצו עד כה מהמתחם ו-121 עדיין נעדרים.

מי שביקר במקום ונסך קצת עידוד במשפחות ובצוותי החילוץ היה נשיא ארה"ב ביידן.

הנה כמה קולות ממנו

עזבו כרגע מחלוקות ודעות פוליטיות, גורמים בקהילה היהודית אמרו שביקורו של ביידן אכן הראה להם שהממשל עושה מאמצים כדי לעזור, גם אם באיחור ובצורה איטית.

ביידן נפגש אישית גם עם המשפחות היהודיות שאיבדו את יקיריהן ונתן להם תשומת לב אישית. בהקלטה ששמענו קודם הוא אומר כי התחייב לתת כל עזרה מצד הממשל הפדרלי.

ובינתיים, בשל הגעת הסופה אלזה לאזור, החליטו המחלצים להרוס גם את האגף של הבניין שנשאר עומד על תילו, מחשש שהוא יתמוטט על המחלצים. בפיצוצים הקטנים אך הממוקדים ביסודות הבניין שאותם נשמע בעוד רגע קט קרס האגף בתוך שניות בודדות, ולכולם ברור כי בד בבד עם היותו של הצעד הזה דרך לעזור למחלצים, הוא גם יכביד עליהם עם ערימות העפר, הברזל והבטון, שפיזר בכל האזור.

ונחזור חזרה למזרח התיכון, לאיראן

שלושה שבועות אחרי הבחירות באיראן מגיעים לנו השבוע קולות מעודדים מהמדינה. איראן חוותה השבוע רצף של הפסקות חשמל, חלקן יזומות בשל בעיות במערכות הישנות ורצון להימנע משימוש מופרז בחשמל, וחלקן בשל חבלות, ובהקלטה הזו, כשברקע נראית דממה מוחלטת נשמעים במזרח טהרן קולות שמנצלים את הפסקת האש וזועקות "מוות למנהיג העליון, מוות לחמינאי".



0 תגובות